Tester nytt format på egen prisutdeling

Skrevet av: Janette Haukland

Sponsor- og eventforeningen må i år avholde sin årlige prisutdeling digitalt. Nå tester de et nytt format for digitale prisutdelinger. – Vi ønsker å se om vi kan utfordre måten slike digitale eventer skal være, sier daglig leder i foreningen, Janette Haukland.

Onsdag 16. juni arrangeres Sponsor- og eventprisen, også dette som et digitalt arrangement. I år er det 11 priser som skal deles ut innenfor sponsor og event. Til tross for et år med nedstengninger og begrensede muligheter for å gjennomføre arrangementer, er det mange gode kandidater som er nominerte.

– Bransjen viste at de er innovative og i stand til å finne gode løsninger når det er vanskelige tider. I år får vi ikke gjort dette som vi pleier, med fest, galla og utdeling på scenen. Da måtte vi finne et format som kunne passe og samtidig gi oss litt fest og morro, sier daglig leder i Sponsor- og eventforeningen,  Janette Haukland. 

 Innspilte overrekkelser

I disse dager reiser Haukland  rundt til heldige, og overraskede, nominerte og prisvinnere sammen med Freddy dos Santos. Dette håper vi blir til en rekke hyggelige og morsomme overraskelser som erstatter en vanlig utdeling.

– I stedet for en sending med folk i studio og et stort apparat, ønsket vi å finne på noe annet. Fagdagen i mars var et tradisjonelt digital arrangement med folk i studio og på video. For sponsor- og eventprisen blir det i stedet til at vi overrasker folk der de minst aner det, sier hun.

Se teaserfilm her:
https://www.youtube.com/watch?v=ajcydCI05Q0

Viktig pris

I alt besøker de nominerte og vinnere  i 11 forskjellige kategorier. For foreningen er det viktig å vise frem de gode arbeidene som er gjort det siste året. Prisen er anerkjent og ettertraktet i en bransje som gjør seg ofte bemerket også på det europeiske markedet.   

Den offentlige og offisielle prisutdelingen skjer onsdag 16. juni klokken 12. Du kan få med deg utdelingen på Sponsor- og eventprisens nettsider www.soeprisen.no

– Det er mange måter å gjøre slike utdelinger på digitalt, og vi ønsker å teste en ny form i årets utdeling. Om ikke vi skal teste måter å lage event på, hvem skal da gjøre det, spør daglig leder i Sponsor- og eventforeningen,  Janette Haukland.